sobota, 5 marca 2022

WŁAŚCIWA PROPORCJA

 


„Jezus pełen Ducha Świętego powrócił znad Jordanu i przebywał w Duchu na pustyni czterdzieści dni, gdzie był kuszony przez diabła”. Łk 4,1

Kolejny Wielki Post rozpoczęty. Może jest to 28, może 50, a może 73 próba zmiany, może kolejna walka z pokusami, może pragnienie bycia bliżej Jezusa, wyrzeczenia, postanowienia. Jednak zadajmy sobie pytanie po co to wszystko? Czy tylko po, by na mecie powiedzieć / pomyśleć „wytrzymałem, udało się, jestem super Hero”? Odpowiedź brzmi: Wielki Post ma nas ustawić we właściwych proporcjach. Wielki Post ma służyć temu byśmy my sami stali się małymi. Byśmy znów, po raz kolejny oddali się prowadzeniu Pana Boga. Nie bez cierni, nie bez bólu, ale do ZWYCIĘSTWA, do ZMARTWYCHWSTANIA.

 Jezus na pustyni był napełniony Duchem Świętym i mimo napełnienia miłością Ojca i Ducha Ojca był kuszony. To właśnie przestroga dla wszystkich tych którzy myślą, że już nic ich nie zaskoczy w życiu duchowym, że wszystko już przeżyli. Nieustannie trzeba sobie zadawać pytanie. Ku czemu, a raczej komu kieruję moje serce? Nie wystarczy skupić się na powierzchownym rozwoju, na wydoskonaleniu czy wydłużeniu modlitwy, choć to też ważne. Nie wystarczy przykryć miękkim, aksamitnym materiałem zimnego głazu, by stał się on ciepły, bezpieczny. Tak samo jest z naszym sercem. Nasze serce ma zostać przemienione.  Mamy zatęsknić za prawdziwym pięknem to jest właśnie NAWRÓCENIE.

Pokusy przyjdą na pewno… Jezus daje nam na nie rozwiązanie, a jest nim Słowo Boże. Idąc za Słowem nie rozminiemy się z Jezusem w pragnieniach i ocenach.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Modlitwa o akceptację

 Jezu daj mi siłę i światło abym porzucił/a przesadne ambicje, pogoń za sukcesami, pochwałą, w nadziei, że potwierdzą one moją wartość. Uwol...